Pages

2011. december 14., szerda

Már nem is annyira kezdő falatok

Nemrég rámozdultunk arra is, hogy a Kicsilánynak "normál" ételeket készítettem kizárólag olyan alapanyagokból, amelyeket már megismert. A cél: ismerkedés a kissé összetettebb ízekkel a már megismert korosztályos (én azért óvatos duhaj vagyok) alapanyagokból készült ételek útján.
Azért ezek az ételek annyiban még nem teljesen normálisak, hogy értelemszerűen azokat az alapanyagokat, amelyekkel még nem ismerkedett meg, kicsit később nyúlhatunk hozzájuk, stb., kihagytam, behelyettesítettem. Ezekből mi is ettünk, annyi különbséggel, hogy a mi részünkbe a végén vagy utólag vagy szétválasztás után került be pld. a bors, fahéj, stb.

Így ettük már ezeket itt:

Kelkáposztafőzelék:
ami kimaradt/csak nekünk: vaj, tejföl, bors + a fokhagymát nem konfitáltam (ahogy szoktam), szalonnapörc
ami bekerült: húsleves

Szilvásgombóc:
ami kimaradt/csak nekünk: cukor, porcukor, fahéj, tejföl, tojás
ami bekerült: tökmagolaj, porhanyós fajtájú (Nicola) krumpliból dupla mennyiség

Nyúl vadasan zsemlegombóccal:
ami kimaradt/csak nekünk: szalonna, ecet, mustár, bors, tejföl, tojás, vaj
ami bekerült: tökmagolaj

Brassói apró:
ami kimaradt/csak nekünk: bors és a krumplit nem sütöttem a Kicsilánynak, hanem előpároltam és utólag a hús mellett a végén picit "odakapattam"

Máj puliszkával: pici hagymával, pici sóval, kevés olajjal és bors nélkül

Tört krumpli főtt tyúkhússal: pici hagymával, pici sóval, kevés olajjal és bors nélkül

És végül 2 szinte 100 %osan babakompatibilis étel a Minestrone:
ami kimaradt/csak nekünk: gomba, parmezános pirított kenyérkockák
és a zöldborsóleves - na ebből semmit nem kellett száműzni egy rövid időre sem.
És hát a napokban sor került az Újházy tyúkhúslevesre is.

Mindenhol jelentősen visszavettem a fokhagyma, hagyma, olaj mennyiségből, sózásból és paprikázásból.

A siker sehol nem maradt el, sőt a brassóinál és a máj-puliszka kombónál reklamációt kaptam, kapok, mert nem volt elég a mennyiség, amit számára félretettem

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése