Pages

2011. december 27., kedd

Karácsonyi menü

Karácsony is elmúlván, adós vagyok az ünnepi, illetve ünnep körüli menüvel.
Amikor a menüt terveztem, értelemszerűen szem előtt tartottam azt, hogy a Kicsilány velünk tarthasson, illetve mi is vele tarthassunk az ünnepi étkezések során.
Természetesen a Kicsilány nem ette végig a többfogásos menüt, hanem kisebb-nagyobb átalakításokkal többétkezésre, pár napra elosztva kóstolt. Persze volt, amelyből nemcsak kóstolt, hanem nagyon is belakmározott.

Sorjázzanak a receptek:

Előétel: cékla-mangó carpacció és garnélás-avokádós levelestészta-falatok
A cékla-mangó carpacciót 2féle öntettel locsoltam. A tormásat nem is írom, abból még nem adtam neki. A másik öntetbe a tökmagolaj és frissen facsart almalé mellé mindössze apróra vágott zöldpetrezselyem került. Ezzel meglocsoltam a legyezőszerűen egymásra és egymás mellé terített cékla és mangószeleteket. A neki szánt adagra még sonkaszeletek se kerültek. Ezt uzsonnára kapta.
A garnélás-avokádós falatokból másnap reggelire az avokádókrémet kapta, amelyben néhány csepp citromlé és kevés só került.

Levesként fácánleves került az asztalra, amelyet sok zöldséggel, gomba, feketebors nélkül és a szokásos gyömbér helyett borókabogyóval és sok-sok petrezselyemmel és zellerel főztem meg. A fácánleves volt a nap, sőt a következő nap fogása is a Kicsilány számára, egyszerűen imádta. Ez volt az első találkozás a vadhússal és meglepően jól sikerült. Fácánhússal óvatosan kell bánni, nem lehet teljesen szabad kezet hagyni a kicsiknek, mivel a combja, szárnya alapos szkennelést igényel az eltérő csontozat miatt, a melle, háta pedig az esetleges bentragadt sörétek miatt.

A főételként tálalt grillezett tengeri halból még nem kapott, viszont a kakukkfüves édesburgonya-sütőtök köretből uzsonnázott.

Babadesszert persze nem készült, viszont másnap a desszert fő alapanyagát képező gesztenyéből anyatej hozzáadásával gyúrtam neki gesztenyegolyókat.

A karácsonyi készülődés és főzés muzsikája idén ez volt:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése