Pages

2011. december 20., kedd

Levesek csészéből

Mivel az utóbbi időben arra lettem figyelmes, hogy a Kicsilány egyre nagyobb előszeretettel bűvöli a csészéjét, sőt egyre többször vizet is sikerül kortyolgatni belőle, úgy döntöttem kipróbáljuk a leveseket is ilyenformán.
A hétvégére tervezett bárányraguleves jó alanynak ígérkezett: csak kicsit kellett rajta módosítani annak érdekében, hogy egy majdnem tízhónapos számára is viszonylag rizikómentes ebéd kerekedjen belőle. Sőt ez gy jó "ürügy" volt arra, hogy a Kicsilány megismerkedjen a bárányhússal.
Körülbelül fél kiló bárány (színhús) és kétszer ekkora mennyiségű zöldségből készült. A húst kockákra vágtam, majd olívaolajon hirtelen fehéredésig pirítottam és kevés meleg vízzel leöntve, 1-2 babérlevél társaságában pároltam, miközben a habját mindig leszedegettem. A zöldségeket megpucoltam. Került bele paszternák, sárgarépa, kelbimbó, zöldborsó, zeller. A bárányhús hajlamos hamar megpuhulni, ezért kis idő elteltével a következő sorrendben hozzáadtam a zöldségeket: zeller, sárgarépa, paszternák, kelbimbó és zöldborsó. Egy egész vöröshagymát is belefőztem. Sózni ezt a húst sem érdemes az elején, mert csak megkeményedhet tőle. Lassú tűzön további víz hozzáadásával főztem, s amikor már majdnem megpuhultak a zöldségek is következett egy kis fűszerezés. Most mellőztük a fehér- és feketeborsot és csak friss aprított tárkony, zöldpetrezselyem, illetve só került bele. A savanyításhoz pedig a szokásos citromlé helyett minimális mennyiségű almaecetet használtam. Kimaradt persze a tejszínes habarás is, de nem hiányzott egyáltalán. Lehet, hogy ezután mindig enélkül készítem :)
A húskockákat és az ezúttal hosszúkásra vágott zöldségeket kézzel szedegette fel, majd majszolta el. A végén pedig a csészéjéből - közreműködéssel - kortyolgatott a levesből. Persze, hogy sokszor mellé ment, de nagyon hálásan pislogott rám, ebből gondolom, hogy megérte a kísérlet :)

Egy másik leves is készült: ez egy teljesen hétköznapi, de annál finomabb leves, a krumplileves. Ami került bele: a blw kedvéért hosszúkásra vágott krumpli, petrezselyem, sárgarépa, zeller, paprika, vöröshagyma egyben főzve. Ami kimaradt: kolbász, tejföl. Ami pedig a fűszerezést illeti: minimális sózás mellett kevés édes pirospaprika és friss, aprított petrezselyem. 
Úgy tűnik viszonylag egyszerű lesz a leveseket átfogalmazni, mág akkor is, ha erre átmeneti időre van szükség. Vegetát, egyéb ételízesítőt, rántást egyáltalán nem, habarást alig használok. Ezúttal természetesen egyiket sem használtam. Mind a rántás, mind a habarás kiváltható egyébként kukoricakeményítő segítségével.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése