Pages

2011. december 14., szerda

Az első családi, babakompatibilis ebédkísérletek

Aztán szép lassan megpróbáltuk azt, hogy tényleg ugyanazt vagy hasonlót együnk, így születtek az alábbi étkek:

Almás-gesztenyés csirkemell

Veszel 2 nagyobb csirkemellet, összesen 4be vágod, megsózod, borsozod és megfürdeted olívaolajban. Ezt így beleteszed egy tűzálló tálba és kb. 20 percig sütöd a sütőben. Veszel 4 almát, kicsutkázod, 4db-ba vágod és 1 nagy fej lilahagymát is megpucolsz, amelyet 8 cikkre vágsz fel. Előkészíted a kb. 25-20 dkg. előfőzött gesztenyét. Szerintem ezeket egyben hagyhatod, kivéve akkor, ha óriás gesztenyékről van szó. Kiveszed a húst a tűzálló tálból, lerétegezed a hagymát, az almát és a gesztenyét, majd erre ráteszed a húst. A rétegezés előtt ne öntsd le azt a levet, amelyet a hús eresztett. Itt szórhatsz rá nagyon kevés friss rozmaringot . Tedd vissza az edényt most már lefedve a sütőbe kb. 30-35 percre. Onnan fogod tudni, hogy elkészült, hogy az alma már a héját is ledobta.
Ennek szerintem azért volt sikere, mert alapvetően édeskés ízek és egyszerre több különböző forma, textúra, szín- és ízvilág ... Tehát csupa izgalom minden kis tökmagnak, aki mindent szeret jól megtapizni, tapcsikolni benne, majd pedig megcsócsálni vagy éppen reszelgetni az újdonsült fogacskákkal. Hasonló okból arathattak sikert a következők is.

Almás-céklás pulykamell

Fogtam a pulykamellet (1 tenyérnyi), csíkokra vágtam, bekentem olívaolajjal, megsóztam kicsit, forró serpenyőben hirtelen elősütöttem. Majd fogtam 2 kisebb nyers almát, 1 közepes előfőzött céklát és cikkekre vágtam. Beolajozott jénaiba lerétegeztem a húst, majd rájött a cékla és az alma. A céklát megszórtam őrölt köménnyel. Befedtem és bekerült a sütőbe, közepes hőfokra, ahol kb. 35-40 perc alatt elkészült.

Sütőtökös csirke

Fogtam egy teáskanálnyi apróra vágott salottahagymát, olajon megdinszteltem, majd rádobtam a kockára vágott csirkehúst. Gyors, pár perces sütés után, lassú tűzön pároltam, majd hozzáadtam pár kocka nyers sütőtököt. Addig pároltam együtt, amíg a tökből és a hagymából jó sűrű szaft lett, majd a végén még tettem bele még pár kocka tököt, amelyet csak addig pároltam még, hogy megpuhuljon, de ne essen szét. Alig, de sóztam.
A Kicsilánynak ízlett, olyannyira, hogy a szaftját este kenyérhéjre tettük és azt is eltüntette.
A felnőtt-recept a fűszerezésben különbözik, abban fahéj, bors és szerecsendió is van+ a szerencsésebbeknek fél dl fehérbor is jut.
Hasonló elven időközben megszületett a paszternákos-gesztenyés csirke, ahol is a paszternák képezte a szaftot, s az előfőzött gesztenye később került a szaftos hús mellé.

Gesztenyével töltött hús


Fogtam egy csirkemellet, kiklopfoltam, majd bekentem egy kis olívaolajjal és enyhén meghintettem sóval. Majd egy szűkös marékra való előfőzött gesztenyét jól szétnyomkodtam egy villával, szépen becsomagoltam a husiba, amelyet végül feltekertem. Végül összetűztem és egy jénaiban került be a sütőbe, alacsony hőfokra, kb. 40. percre. Közben megfőztem natúr 2 maréknyi kölest, még melegen összekevertem párolt kukoricával. A gesztenyével töltött húst, amikor elkészült felszeleteltem és a kukoricás köleshalmokkal együtt pakoltam a Kicsilány elé.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése