Pages

2011. december 20., kedd

Lássuk csak mi is van itthon?!

Karácsonyvárás közepette az elmúlt napokban a süteményekkel voltam elfoglalva. Persze, hogy nem arról fogok írni, hogy megvan a bébibejgli receptje :) Az akut időhiány miatt kénytelen voltam még a szokásosnál is többet rögtönözni mindhármunknak abból, ami éppen itthon volt. Nem vall túl nagy fantáziára, de bizony egyebek mellett elsütöttem az elkészítés szempontjából  meglehetősen igénytelen sült csirkét és szokásos tartozékát: a sült krumplit. Ami a Kicsilányt illeti úgy éreztem, ennél többet érdemel :) Így a sült csirke mellé a következők jutottak eszembe.
Fogtam egy almát (aztán végül hármat, mert rájöttem nekünk is ízlene), egy zellert és egy termetes édesköményt, megmostam és hosszúkás darabokra vágtam, majd szépen bepakoltam egy jénaiba. Egy kis vizet öntöttem alá és lefedve be a sütőbe. Fűszerre ezúttal nem volt szükség az édeskömány átható aromája miatt. Vigyáznom kellett, hogy ne legyen túl puha, mivel a túl puha eledel most a Kicsilánynál potenciálisan röptetni és trancsírozni való ... :) Talán az almát egy kicsit később, utólag is elég hozzátenni, fajtától függően. Úgy tűnt nagyon passzoltak ezek itt hárman.
Egy másik összeillő trió, a sütőtök, paszternák és a kelbimbó. Együtt sültek-párolodtak, de előtte egy kis köménnyel szórtam meg a kelbimbót és a paszternákot. Ebből másnapra is maradt és akkor kicsit keményebbre főzött puliszkaszeleteket pakoltam mellé. Meglepődtem, mert szokásától eltérően nem a puliszkát, hanem a közel sem annyira kedvenc kelbimbót részesítette előnyben. Megszámoltam: 7 kelbimbó tűnt el szinte nyomtalanul. Találós kérdés: a sütőtök vagy a paszternák tehet róla?

2 megjegyzés:

Gyöngy írta...

7 kelbimbó? Ez hihetetlen :))) nálunk max szölöszemböl fogy el ennyi :))) ügyes a Kicsilány

Zsu írta...

Ja, én is meglepődtem, mert előtte egy morzsányi sem a szájában kötött ki.

Megjegyzés küldése