Pages

2012. január 17., kedd

Szendvicsrevaló

Miután a Kicsilány, így tíz és fél hónaposan egyre komolyabb jeleit mutatja annak, hogy  reggeli gyanánt is kíváncsi lenne másra mint anyatejre, gondoltam ideje valamiféle kenyérrevalót készíteni az eddigi hummusz és társai mellé.
Fogtam egy édes, piros spanyolpaprikát (ez kb. a paradicsompaprikának felel meg) és a fémreszelőn durvára reszeltem. Majd egy almát az üvegreszelőn reszeltem le, hogy kissé krémes legyen. Fogtam egy paradicsomot és a magjától megszabadítván darabokra vágtam, majd ledaráltam. Ugyancsak a darálóba került egy kis napraforgómag, ha jól emlékszem kb. 2 ek.-nyi mennyiség. Ez utóbbit jó apróra, de még nem lisztszerűvé őröltem. Az így előkészített alapanyagokat összekevertem, nagyon enyhén sóztam és máris került a kenyérre. Vigyázat nagyon finom!
A Kicsilány mostanában szendvicset kap reggelire, úgy, hogy 2 féltenyérnyi, nagyon hajszálvékonyra vágott szelet közé kerül a szendvicsrevaló. Ebből általában - a reggeli szoptatást követő kb. 30-45 perc elteltével - másfél szendvicset szokott eltünteni.Tegnapelőtt reggel ehhez levadászott egy cikk lilahagymát is az asztalról.
Egy másik mostanában kipróbált szendvicsrevaló a tojásos mellett a lencsés. Ehhez egy marék hagyma és babérlevél társaságában alaposan megfőtt lencsét egy almával és egy főtt hagymacikkel összeturmixoltam, kevés olajjal kikevertem, majd enyhén sóztam.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése