Pages

2012. január 27., péntek

Paradicsomos csirke sárgarépával és aszalt sárgabarackkal

Újabban megint ihletem van: gyorsan jön az ötlet, hogyan főzhetnék egy kalap alatt hármunknak egyszerűen és ízletesen. A legfontosabb szempont ugyanis számomra az, hogy együtt együnk. Sok minden jár egyszerre a fejemben, csak legyen időm megvalósítani :)
Az már csak rémlik, hogy ez az étel eredetileg egy a marokkói, de legalábbis az észak-afrikai konyhához tartozó étel lehetett a repertoáromban. Persze ez csak redukciója annak, ami ez lánykorában volt. Mellőztem az erős fűszereket és talán kicsit merészen, de összeházasítottam a köményt a bazsalikommal, kizárólag a paradicsom kedvéért. Ja és az is rácáfol a származásra, hogy ez bizony nem munkaigényes, viszont nagyon szószos-mártásos.
Beáztattam kb. 15 dkg. datolya helyett, ugyanennyi aszalt sárgabarackot (aszalt gyümölcsökre érdemes nagyon figyelni, legalább a kicsik miatt: tartósítószermenteset is lehet ám kapni) egy bögre majdnem forró vízbe. Megpucoltam három-négy fej kisebb mogyoróhagymát és apróra vágtam. Napraforgóolajat melegítettem és megdinszteltem rajta a hagymát, majd hirtelen megpirítottam a rajta a ceruzavékonyságúra, ujjhossznyira vágott és köménnyel megszórt csirkemellet (kb. félkiló). Ezután lassú tűzön saját levében, illetve az aszalt sárgabarack áztatólevéből hozzáöntve pároltam kb. negyedórán keresztül. Ekkor hozzáadtam a hosszú csíkokra vágott és félig előpárolt sárgarépát (kb. 30-40 dkg.) és az áztatott aszalt gyümölcsöt, majd kevéssel ezután kb. félliternyi paradicsomlevet. Amikor már a sárgarépa is átpuhult, de még a sárgabarack nem kezdett el lekvárosodni, enyhén sóztam és megszórtam bőven friss bazsalikommal. Azok is meg fognak lepődni, akik számára az előzmények kissé bizarrnak hatnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése