Pages

2012. január 6., péntek

Krémlevesek

Sárgarépakrémleves


Fogtam 8-10 db. párolt sárgarépát, 1 fej egyben párolt, közepes hagymát és 1 db. egyben párolt krumplit, ezeket - a párolólevüket hozzáadva - jól összeturmixoltam. Az összeturmixolt zöldségeket egy kissé felforrósított olívaolajra dobtam és rövid kevergetés után hozzáengedtem még annyi vizet, hogy levesállagú legyen. Egyet forraltam rajta, mielőtt hozzáadtam a levesbetétnek szánt előfőzött, kis maréknyi rizst és az apróra vágott, friss koriandert.Végül pedig enyhén sóztam. Tejszínt nem használtam most sem, ahogyan jó ideje nem, és az 1 db. krumpli elegendő volt a sűrítésre. Hasonlóan készült a következő két leves is, amelyeket ezzel együtt csészéből kortyolgatott. 

Édesköményleves

2-3 párolt édesköménygumó, 1 fej egyben párolt, közepes hagyma és 1 db. egyben párolt krumpli kellett ehhez a leveshez. Az előzőleg leírt lépéseket követtem annyi különbséggel, hogy ezt húslevessel engedtem fel. Ez utóbbi oknál fogva és mert az édeskömény önmagában is elég intenzív ízű, nem fűszereztem. A levesbetét pirított kenyérkocka volt. 

Spárgakrémleves

Miután a Kicsilány a héten megkóstolta a spárgát és úgy tűnt ízlett neki, megpróbáltam levesformában is. Hasonlóan az előzőekhez, kb. 9-10 szál zöld spárgát megpároltam és 1 fej egyben párolt, közepes hagymával és 1 db. egyben párolt krumplival, illetve a spárga főzőlevével összeturmixoltam. A fűszerezést kevés majoránna jelentette, a végén pedig sóztam. Levesbetétként párolt bébispárgafejeket tettem bele.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése