Pages

2012. január 22., vasárnap

Muszaka – a magunk módján

A magunk módján, mert ezúttal a vörösbor elmaradt és a feketebors gyakorlatilag nyomtalanul eltűnt benne. Fahéj ugyan került bele, de mindössze jelzésszerűen, miután a múlt héten a fahéj demó verzióban (sült almán) nem okozott gubancot.
3-4 db. nagyobb padlizsánt alaposan megmostam és felkarikáztam. A karikákat alul-felül alaposan megsóztam és hagytam, hogy kiizzadja keserű levét. Ez kb. 10 percet vesz igénybe. Közben 2 fej hagymát megpucoltam, olívaolajon üvegesre dinszteltem, majd rátettem a kb. 70 dkg. darált marhahúst (bárányhússal talán autentikusabb) és hagytam, hogy jó alaposan megpiruljon, megpuhuljon.
Közben betettem 20-25 percre a párolóba 70-80 dkg. krumplit héjában. Értelemszerűen főzni is lehet.
Leitattam a padlizsánkarikákról a kiizzadt levet és miután olívaolajjal megkenegettem őket, a sütőpapíros gáztepsiben (a 4 db. nagyobb padlizsán 2 gáztepsinek megfelelő adag, így 2 sütést igényel) 15 perc alatt átsütöttem őket.
Majd kb. 1,5 l-nyi sűrített paradicsomból mártást készítettem úgy, hogy 4-5 gerezd fokhagymát összetörve rádobtam egy kis olívaolajra, majd hozzáöntöttem a paradicsomot. Egyet forraltam rajta, enyhén sóztam és adtam hozzá egy mokkáskanál nádcukrot (a cukor nagyon jól kihozza a paradicsom ízét). Lassú tűzön 5-10 percig főztem és a végén, hogy az aromája ne vesszen oda, hozzáadtam az apróra vágott, friss oregánót. Ezt követően a paradicsommártást hűlni hagytam.
A marhahús eddigre már puha lett és ekkor sóztam a szokásos minimál módon, hasonlóan borsoztam és hozzáadtam a fél mokkáskanálnyi fahéjat alapos kevergetés mellett.
Miután a krumplit megpucoltam, következett a rétegezés az enyhén beolajozott edényben. Először a felkarikázott krumpli, rá egy réteg padlizsán, majd a darált hús fele, erre a paradicsommártás fele, majd két újabb padlizsánréteg közé a darált hús fele. A legtetejére egy réteg krumpli került, amelyet – egy kis részt a Kicsilánynak kihagyva – befedtem reszelt ementáli sajttal. Ez így bekerült a sütőbe, pontos időtartamot nehéz mondanom, mivel most római tálban készült, amelyben bár minden kicsit zamatosabb, de lassabban is készül el. Ez a mennyiség egy egész focicsapatnak is elég. Krumpli nélkül talán szerencsésebb, de férfinépség miatt most ez is került bele.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése