Pages

2012. január 16., hétfő

A tojás sárgája

Már korábban megkóstolta, de nem mutatott túl nagy szimpátiát a tojássárgája iránt. Valami történhetett, mert egyszer rakott krumpli készítés közben rárabolt a korábban hőn kicsit sem áhított tojásra. Mivel így tíz és fél hónaposan a fehérjét még erősen kerüljük, egy hirtelen ötlettől vezérelve megszületett a rakott krumpli golyó.
Ehhez szétnyomkodtam villával egy főtt krumplit és egy főtt tojássárgáját, majd egy kis olívaolajjal golyókat formáztam belőle. A bátrabbak reszelt sajtba hempergethetik tálalás előtt. Mi még egyelőre kerüljük a tejtermékeket, különösen, hogy nincs is rájuk (még) szükség.
Egy másik tojássárgájás ötlet egy reggeli során született, amikor is a Kicsike láthatóan nem mutatott érdeklődést a főtt sárgája iránt. Fogtam szétnyomkodtam villával, reszeltem mellé egy kis paprikát, összekevertem és így került a kenyérre. Ennek a tojásos szendvicsrevalónak a párja lett az, amikor nyers reszelt paprika helyett, nyers reszelt sörretket, vagy nyers reszelt feketeretket kevertem össze a főtt tojássárgájával. Ez utóbbi elég aromás, így érdemes vigyázni vele.
Végül pedig egyszer egy rizottóféle készült bele, amikor párolt rizzsel kevertem össze a főtt, összetört tojássárgáját, amelyhez végül még a rizzsel együtt párolódott, főtt bébikukorica is és, hogy szép színes legyen karikákra vágott édes paprika is került; ez utóbbi nyersen. Kicsit sózva nekem is ízlett.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése