Pages

2012. január 24., kedd

Gesztenyemuffin

Ugyan sütési sztrájkot tartok még mindig, így az ünnepek után jóval is, de nagyon régóta ott lapult a hűtőben kb. negyedkiló gesztenye és más nem jutott hirtelen eszembe. Igyekeztem úgy megsütni, hogy a lassan tizenegyhónapos Kicsilányom, ha kedve szottyan, - saját mércéim szerint - biztonságosan  rabolhasson belőle.  Senki ne számítson arra, hogy ez a muffin könnyű és magas, illetve, hogy édes lesz. Sőt még a teteje is berepedezik szépen, de finom :) Az előbbiek oka az, hogy a tojásból csak a sárgája került bele és tejet, tejterméket semmilyen formában nem látott.
A következő mennyiségből kb. 12 nagyobb muffin kerekedett. 25 dkg. gesztenyeliszthez (ez természetesen más liszttel helyettesíthető) kevertem egy kevés sót és egy csipet sütőport. Végül pedig az előzőleg alaposan megfőzött negyedkilónyi gesztenyét még azon melegében villával nagyon alaposan összetörtem és a száraz hozzávalókhoz kevertem. Egy tojássárgáját kikevertem kb. 0,8 dl olajjal, végül pedig kb. 8-10 dkg. nyírfacukorral. Lereszeltem két nagyobb almát és ezt is a levével együtt (a szokásos tejterméket helyettesítendő) a tojásos-olajos keverékhez adtam. A száraz és nedves hozzávalókat alaposan összekevertem. A muffinforma mélyedéseibe tettem a papírkapszlikat és először mindegyik mélyedést csak félig töltöttem fel a tésztával, majd erre rákerül egy-egy kiáztatott aszalt szilva és végül befedtem ezeket a tészta másik felével. 25-30 percre került a kb.180 fokos sütőbe. Persze pld. még étcsokoládé is kerülhet rá, de ez most nyilvánvaló okokból elmaradt.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése