Pages

2012. február 21., kedd

Vendégváró ízgolyó

Nagy volt felénk a jövés-menés és babából is megfordult nálunk néhány az elmúlt napokban. A gyümölcsök mellé találtam ki, majd pedig tálaltam a kicsiknek ezt a "nasst".
Párolt sütőtököt és főtt gesztenyét - kb. 1:1 arányban - összetörtem, majd jó krémesre turmixoltam egy reszelt alma társaságában. Mivel a sütőtök párolt és a gesztenye sem sült volt, a massza jó puha lett. Ekkor annyi almalisztet adtam hozzá, amennyit felvett ahhoz, hogy jól formázható és főleg formatartó golyóbisok kerüljenek ki majd a kezem alól. Az almaliszt ízlés és fantázia szerint behelyettesíthető például darált keksszel, zabkorpával. Ez utóbbi esetekben érdemes kóstolni, hogy igényel-e esetleg valamennyi édesítést. Az almalisztes verzióba semmi extra édesítés nem került, hiszen nemcsak a sütőtök és az alma, de az almaliszt is gyümölcsösen édeskés. Édesíteni amúgy sem tanácsos ekkorkák esetében, így tényleg célszerű az édesítéssel a kekszes-zabpelyhes verzióknál is csínján bánni. Az így elkészült masszából roppant egyszerűen babamarokba való golyókat formáztam. Vendégei mellett a Kicsilány is elmélyülten falatozott belőle, miután akkurátusan szétlapogatta a golyókat.
Ennek a falatoznivalónak a nagyosabb verziója az, amikor a golyókat darált dióba vagy szeletelt mandulába hempergeted.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése