Pages

2012. február 5., vasárnap

Bébipalacsinta 2

Ezúttal paleocsintánk leánykori verzióját készítettem el a Kicsilánynak.
Fogtam kb. 6 dkg gesztenyelisztet 1 dl szénsavas ásványvizet, alaposan kikevertem. Amikor krémes lett adtam hozzá max. 1 kk.. kissé felmelegített kókuszzsírt, negyedcsipetnyi sót és 1 ek. agávészirupot. (ez behelyettesíthető ízlés szerint más édesítővel is). 1 órára tettem hűtőbe. Majd egy fél almát lereszeltem, megszórtam fahéjjal és kisütöttem a 4-5 db. palacsintácskát egy szintén kókuszzsírral hajszálvékonyan bekent palacsintasütőben.
Elődjéhez hasonlóan ez a verzió is zajos sikert aratott. A gesztenyliszttel sokkal jobban kell vigyázni, mivel nekem úgy tűnt, hogy ha nem figyelünk fogja magát és képes hamarabb odakapni. A bátrabbak  - a gyerkőc korától is függően - persze tojássárgájával, vagy egész tojással is süthetik  a palacsintát, azonban nagyon oda kell arra figyelni, hogy átsüljön. Magam mindössze azért nem sárgájával sütöttem, mert tapasztalatom szerint egy palacsinta soha nem sül át teljesen.
A kókuszzsírt, tanácsos nem túlhevíteni. Nem mellesleg a kókuszzsír a babák számára is rendkívül egészséges, különösen a megfelelő omega 3 zsírsavtartalom és annak más zsírsavakkal való helyes aránya, valamint a magas laurinsav-tartalom miatt. Jó palacsintázást!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése